Десислава Унгер: Изкуството трябва да бъде разбирано, ценено и купувано

0

10406773_1478449502400918_3074444760445391004_n

Като начало на интервюто, бихте ли се представили накратко пред нашите читатели.  Какво сте завършили като образование, както и списък на някои избрани Ваши участия- самостоятелни и групови, а ако искате може да споменете и награди.

Завършила съм Националната художествена академия в София, със специалност живопис и Университета по приложни изкуства във Виена – специалност графика. Ето някои от участията ми.

ИЗБРАНИ САМОСТОЯТЕЛНИ ИЗЛОЖБИ:

2014    Липсва ми човешкото, Галерия Ортнер 2, Виена

2012    Кацнал на едно дърво, Щартгалерие при MUSA, Виена, Австрия

ИЗБРАНИ ГРУПОВИ ИЗЛОЖБИ:

2014    Оптични заблуди, бейсмент, Виена

2013    Български художници във Виена – Съвременни практики в началото на 21-и век,

Софийска градска художествена галерия, София

Международна награда за графика  „Кармен Ароцена „, Галерия Брита Принц, Мадрид, Испания

Номинации за наградата Валтер Кошатцки, Музей на модерното изкуство, MUMOK, Виена

2012    Съвременни Икони, галерия Сесил Р. Хънт, Сейнт Луис, САЩ и Български културен институт „Дом Витгенщайн“, Виена

Международно триенале на графиката, Краков, Полша     

Постъпления в колекцията 2012, Национална художествена галерия, София, България

НАГРАДИ:

2008    Втора награда за  рисунка, конкурс „Виватис“, Австрия

2006    Втора награда за графика на Международна фондация „Св. св. Кирил и Методий“, София

2005    Втора награда за живопис на Международна фондация „Св. св. Кирил и Методий“, София

КОЛЕКЦИИ:

            Международна фондация „Св. св. Кирил и Методий“, София, България

            Национална художествена галерия, София, България

            Колекция на град Виена, MUSA, Австрия

            Университет по приложни изкуства, Виена, Австрия

0000006843_w663

1. Как станахте част от проекта Национални есенни изложби Пловдив 2014?

По покана на куратора на проекта Галина Лардева. За мен е удоволствие И предизвикателство да участвам.

2. С какво този проект е по-различен от останалите, в които сте участвали до момента?

Мястото е много интересно, Балабановата къща е със собствена история и забележителна архитектура. За пръв път ще участвам със самостоятелна изложба в общ кураторски проект с още 7 автора. Любопитна съм как сте се получи.

3. Къде „липсва човешкото“?

Между човеците. Светът понякога е непоносим. Размерите, разстоянията, важността на нещата са огромни. Чувствам се в безтегловност. Не мога да обхвана с мисълта си случващото се. А какво остава да го разбера.

Отношението, вниманието, нуждата да споделиш ги няма.

10361040_1478448825734319_5482583504567614412_n

4. Съчетавате разнообразни материали и техники  в работата си. Разкажете ни как ги избирате  и защо точно в тази комбинация.

Технически нещата, които правя са доста сложни, а целта ми е да стигна до един прост образ. Работата е там, че обичам да работя с ръцете си, да си шлаифам медните плочи, да си режа дървото, да печатам всичко сама. Нямам готови образи в главата си, по-скоро едно чувство как трябва да въздейства картината. Виждам едно петно, структура, същество и после измислям как да го направя.

5. Къде бихте искали да изложите свои творби, а все още не сте?

На много места. Изобщо ми се иска да стана световно известен график, такива за момента няма, така че шансовете ми са големи.

6. Изкуството елитарно или популярно трябва да бъде?

Трябва да е разбирано, ценено и купувано, все едно от кого.

7. Коя е техниката/ материала, който \“говори\“ най-много на публиката, според Вас?

Зависи от публиката, от културата и навиците и. Ако човек е свикнал да гледа и коментира изкуство, техниката е второстепенен въпрос, важното е “говоренето” да се случи.

8. Какво ще пожелаете на читателите на Млада София?

Желая на всеки да върви по собствен път, с изправена глава и съзнание за собствената уникалност.

Сподели

Добави коментар